Om E-challenge
JIBS Entrepreneurship Challenge (E-challenge) bygger på en donation från Lennart ”Aktiestinsen” Israelssons stiftelse. Tävlingen går ut på att de deltagande lagen, som består av minst en student från JIBS och en från JTH, har 24 timmar på sig att arbeta fram en lösning på utmaningen, och förbereda en pitch. Eftersom tävlingen handlar om entreprenörskap skulle studenterna eftersträva innovationshöjd i sina idéer, och att utveckla något som skapar ett riktigt värde för marknaden. Under arbetet och den kreativa processen coachades studenterna av Science Park för att utveckla en affärsplan och pitch som löser ett verkligt kundbehov, har en tydlig strategi, presenterar sina fördelar och adresserar befintlig konkurrens. I vinstpotten låg totalt 130 000 kr – varav 60 000 kr gick till det vinnande laget, 40 00 kr till andraplatsen och 20 000 kr till tredjeplatsen. Dessutom delade Science Park ut pris för ”bästa pitch” på ytterligare 10 000 kronor.