Jönköpingsföretagare gör logo åt trendkrog i Washington

Ett par hundra meter från kongressen i Washington DC ligger restaurangen Sushi Capitol. Lokalen är kanske inte mycket att skryta om, ett klassiskt litet hål-i-väggen hak, men maten lagas av en sushi-mästare vid namn Minoru Ogawa och efter recensionen med fyra av fem stjärnor i en av stadens mattidningar flockas gästerna på Sushi Capitol.

Restaurangens logotyp, som drar tydliga paralleller både till staden och den japanska kulturen, är skapad av Martin Norén i Jönköping. Martin gillar förvisso sushi, men jobbet fick han genom att restaurangens ägare såg hans material på sociala medier och gillade hans stil. Under hösten ska Martin fortsätta arbetet åt Sushi Capitol med att designa menyer och trycksaker.

Fick jobbet via sociala medier

– Jag fick jobbet så som jag får de flesta av mina jobb. Genom sociala medier når jag ut till en stor rad människor och vissa av dem har projekt de vill ha hjälp med. Sen är det som det brukar vara, att en person pratar med en annan person och på den vägen är det förklarar Martin.

Martin som alltid varit intresserad av design och bild startade sitt företag för två år sedan och har bland annat jobbat från Science Parks co-workingyta Spark. Under hösten kommer han kombinera sitt företagande med studier inom programmering. Säkert blir det fler roliga uppdrag både i Sverige och andra länder framöver.

Se Martins portfolio och länkar till hans sociala medie-kanaler på: www.martinnoren.se

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta till siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer.
Jag förstår