Jönköping gillar att träna med rabatt
För tre veckor sedan lanserade Science Park-företaget Qpongu ett gratis rabatthäfte i Jönköping som ett led i att kraftigt öka nedladdningarna av den digitala gratistjänsten. Satsningen har varit mycket lyckosam, varor har redan sålts för cirka 50.000 kronor fördelat på lite mer än 300 inlösningar under de tre första veckorna.
– I och med mätbarheten i Qpongu är det enkelt att se vad som är populärt för säsongen. Träning är hett just nu, ser vi tydligt. Kanske är det beach 2013 som hägrar, säger affärsutvecklare Oskar Linse, med glimten i ögat.
Det finns en påtaglig trend att vara hälsosam i Jönköping. Ett av de mest populära erbjudandena är ett rabatterat 10-kort hos Friskis och Svettis.
– Qpongu har visat sig vara en bra ingång för att hitta nya kunder, och vi har märkt att kunderna har tagit till sig tjänsten snabbt. Positivt är också att vi hela tiden kan se statistik över användandet av appen, så att vi därmed kan mäta och se vad vi får tillbaka av investeringen. Trots bara tre veckor med Qpongu är vi väldigt nöjda med resultatet, säger Therése Oscarsson marknadsansvarig på Friskis & Svettis.
För frågor kontakta affärsutvecklare Victor Wakerius på 0738197478 eller affärsutvecklare Oskar Linse på 0707633499