Åsa bjöd på en färgsprakande pitch i SVT:s ”Draknästet

draknastet-asaDen 16 september var det äntligen dags för Science Park-entreprenören Åsa Juneström att möta investerarna i tv-programmet Draknästet. När Åsa klev upp framför drakarna utstrålar hon precis det som hon vill att hennes klädmärke me in color ska stå för: glädje, färg och personlighet.

Stort grattis Åsa, hur kändes det att se sig själv i rutan?

Märkligt och stort! Jag har varit väldigt nervös innan programmet skulle sändas då jag inte hade en aning om hur de skulle klippa det och framställa mig. Jag var inne hos drakarna i 45 minuter och det blev till runt 10 minuter i programmet, så jag är glad över att det ändå blev så mycket som visades, säger en nöjd Åsa när vi ringer upp henne efter att programmet släppts på SVT-play under torsdagen.

Fyllde SVT-studion med glädje, allvar och passion

Under sommaren 2020 släppte Åsa sin första klädkollektion med det nya varumärket me in color. Kläderna är hållbart producerade, och består av en mix av klassiskt och trendigt, med stilrena snitt och galna färger. Och det var just denna kollektion som Åsa, tillsammans med tre modeller och ett plakat med inspirationsbilder, hade med sig till SVT-studion när det var dags att möta investerarna i Draknästet.

Åsa bjuder på en träffsäker presentation med visionen att bli något stort. Drakarna, som efter presentationen konstaterar att de själva skulle behöva lite mer färg i sina klädval, vill därefter veta mer kring Åsas resa som entreprenör och hur hon tänker kring framtiden.

De fokuserade väldigt mycket på mig som person och frågade inte så mycket om materialval och hållbarhet till exempel, som ju är en stor del av mitt varumärke. Men jag är väldigt nöjd över den bild av mig och me in color som presenterades! Jag fick sprida mitt budskap om färg, glädje och personlighet och är tacksam över att jag blev utvald och fick göra det under bästa sändningstid.

draknastet

Lyfte fram kronprinsessan som drömkund

Under sin 2 minuter långa pitch målar en energifylld men avslappnad Åsa bland annat upp sin drömkund framför drakarna:

”Jag har en målbild. Tänk er en varm, härlig sommardag på Solliden på Öland. Det är kronprinsessans Viktoria födelsedag. Hon kliver ut och möter folkets jubel – och vad har hon på sig? Jo naturligtvis en klänning från mig”

Sedan programmet spelades in i februari har mycket hänt Åsa och för me in color. Bland annat har Åsa fått i gång sin webbshop på meincolor.se där hon även släppt ytterligare en klädkollektion. Dessutom har hon skapat och lanserat en hållbart producerad smyckekollektion som även går att hitta hos ett flertal återförsäljare i Sverige.

Det har varit ett väldigt hektiskt och roligt år, konstaterar Åsa.

Förutom att hon fick möjligheten att visa upp sitt varumärke i bästa sändningstid fick Åsa även med sig många värdefulla tips från investerarna, som inte visades i programmet.

De gav mig massvis med bra tips som hjälpt med att definiera mitt varumärke ännu mer. Jag fick även en hel del tips kring mitt sortiment inför framtiden, avslutar Åsa samtidigt som hon hintar om spännande klädnyheter som kommer att släppas under våren 2022.

Programmet med Åsa sänds den 23 september, men går att titta på redan nu på SVT Play.

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att fortsätta till siten godkänner du att cookies används för detta ändamål. Läs mer.
Jag förstår